BMW започва най-голямата революция в историята си. Ако преди 6-7 десетилетия Neue Klasse спаси баварците от фалит, сега Neue Klasse трябва да изведе компанията на ново качествено, технологично, дизайнерско и конкурентно ниво.
BMW представя първия модел от Neue Klasse, който бележи началото на нова ера в историята на марката. Моделът идва с технология BMW eDrive от шесто поколение, пробег до 805 км., зарядна мощност от 400 kW, характерен дизайнерски език, четири високопроизводителни „супермозъка“ с над 20 пъти по-голяма изчислителна мощност, включително уникалната система „ Heart of Joy“ и софтуерния пакет BMW Dynamic Performance Control, BMW Panoramic iDrive и цялостна концепция за устойчивост.

BMW
Но да започнем първо с дизайна. След като вече доста години баварците налагат гигантските „бъбреци“, с iX3 дизайн отделът на марката отива в другата крайност – много малка бъбрековидна решетка, която е модерна реплика на оригиналния Neue Klasse от 1962 г. Сега диспутът отново ще се разгорещи, като трябва да чуем „експертите“ в социалките какво ще кажат. Лично на мен новите „бъбреци“ ми допадат, просто ще трябва време да свикнем с тази идентичност.
Фаровете с вертикално разположени LED модули са другата силно откроима новост в дизайна. Хром вече липсва, заменен от светлини: динамични светлинни ефекти на фаровете, хоризонтални светлинни повърхности и „бъбреци“ с Iconic Glow.
В профил впечатление прави изчистените откъм ръбове линии, на най-вече компактното и ниско остъкляване, което допринася и за оптимизиране на аеродинамиката (Cd: 0,24). Калниците са издути, изпълнени в цвета на купето, а дръжките на вратите са скрити.

BMW
Основен акцент в задната част са стоповете, които се простират към центъра и предлагат хоризонтална интерпретация на познатата L-образна форма.

BMW
Дизайнът на интериора също е коренно различен от това, което познаваме в момента. Новата система BMW Panoramic iDrive е централен елемент в интериора. Дисплеите, геометрията, както и светлинният и звуковият дизайн се обединяват в цялостно изживяване. Воланът е изцяло нов, с неправилно форма. Големи остъклени повърхности и по избор панорамен покрив с топлоизолиращо стъкло, „плаващо“ арматурно табло с дифузно подсветен текстилен панел и BMW HypersonX: иновативна звукова среда: това са основните акценти.
Разбира се, особено внимание трябва да се обърне на BMW Panoramic iDrive, базиран на новоразработената BMW Operating System X. В центъра на всичко това е BMW Panoramic Vision, която проектира информация между предните А-колони (110 см) върху черна печатна повърхност с нано-покритие в долната част на предното стъкло по цялата му ширина.

BMW
Най-важната информация за шофирането се показва директно в зрителното поле на водача – вляво над волана (при автомобили с ляв волан). Централната и дясната зона на Panoramic Vision могат да бъдат персонализирани чрез ецентралния дисплей. Начинът на интеграция създава 3D ефект както за водача, така и за пътниците.
Като опция се предлага BMW 3D Head-Up Display вече показва интегрирана навигация и дисплеи за автоматизирано шофиране с 3D дълбочина на изображението директно в зрителното поле на водача над Panoramic Vision.
Централният дисплей (17,9 инча) е разположен под ъгъл 17,5° към водача и в ергономично оптимална позиция до волана. Вертикално разположените уиджети за най-често използваните функции могат да се активират директно, без да е необходимо преминаване през подменюта.

BMW
Технологията BMW eDrive от шесто поколение, разработена за Neue Klasse, включва високоефективни електромотори, изцяло нови високоволтови батерии с цилиндрични клетки и система Energy Master, 800-волтова електрическа архитектура.
BMW iX3 50 xDrive е оборудван с по един електромотор на предния и на задния мост, които заедно осигуряват: мощност 470 к.с., въртящ момент 645 Нм, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, максимална скорост 210 км/ч. Високоволтовата батерия разполага с използваем капацитет 108 kWh и осигурява пробег до 800 км (WLTP ).
Електрическата задвижваща система на Neue Klasse намалява енергийните загуби с 40%, теглото – с 10%, а производствените разходи – с 20% спрямо предишното поколение.

BMW
Новаjd концепция за високоволтова батерия с цилиндрични клетки дава енергийна плътност на ниво клетка е с 20% по-висока от тази при eDrive Gen5, скоростта на зареждане е с 30% по-висока.
Максимална зарядна мощност от 400 kW позволява на потребителите да добавят над 350 км пробег само за 10 минути при използване на 800V DC бързозарядна станция. Високоволтовата батерия може да се зареди от 10% до 80% за 21 минути.